Saturday, May 8, 2010

 

Terlalu sukar untuk menjaga hati sendiri.. kadang2 kite berperang dengan diri sendiri untuk mempertahankan pendirian kita.. sehinggakan membuatkan org yang kita sayang terluka.. perlukah aku bersikap ego? Ego untuk berjuang memperbaiki kesilapan silam... Maafkan aku andai engkau terluka.. aku terlalu menjaga perasaanku... Maafkan aku .. Aku perlu menjaga perasaanku sebelum menjaga perasaan orang lain..

9 comments:

Rashid said...

Ego dan menjaga kepentingan diri perlu juga. Ini kerna jika kita tak jaga diri macamana nak jaga orang lain.. kan kan ..

Putri said...

kalau mcm tu putri x salahlah kan cikgu.. tapi kan, org selalu nasihat, "kita jangan terlalu pentingkan diri sendiri".

norlin said...

kadang kadang menjaga perasaan orang lain lebih terasa nikmatnya, bila lihat orang lain gembira lebih lebih lagi orang yg kita sayang...tapi jgn sampai memakin diri sudahla....jgn abaikan hak diri tapi jgn sampai pentingkan diri ...hihi nasihat kawan lama ni...tapi za, yang paling penting dengar kata hati sendiri...ok :)

Putri said...

norlin : yer.. masih teringat kata2 tu.. dengar kata hati.. :D..

dan ayt ni sekali " kite leh dengar nasihat org, tapi kdg2 kite tak ikut pun.. sebab kite lebih selese ikut kata hati kite sendiri."

xde istilah kwn lama, kwn sampai ke akhir hayat..

meraG said...

iza (^^)

Putri said...

meraG : sape manje ngak ni.. panggil name nim.. huhuhu.. tatut tatut..

Al-Farosyah said...

Sebaik-baik contoh nak diikuti adalah akhlak Rasulullah s.a.w. Bagaimana Baginda menjaga perasaan sahabat-sahabat dan keluarganya dan menghadapi sesuatu perkara secara berhikmah tanpa ada sebarang konflik.

Moga kita semua dapat belajar dari contoh tersebut.. :)

Putri said...

macamana ek kak? bagaimana Baginda buat ek?

Al-Farosyah said...

Baginda buat dengan kesabaran. Bukan senang nak kumpul kesabaran. Tapi kita leh belajar. InsyaAllah, kita sama2lah belajar. akak pun kene belajar :D