Tuesday, May 4, 2010

Waktu-Waktu Yang Tidak Dibenarkan Tidur


Hobi aku adalah tidur, pantang ade waktu terluang pasti aku tidur.. pagi petang siang malam.. hehehehe.. letakla aku kat mn2, pasti aku tidur, pernah dulu aku tidur/ tertidur dalam toilet sampai aku gi lewat kuliah.. dan pernah aku tertidur dalam hujan.. jenuh mak aku kejutkan.. last2 sekali mak aku angkat aku letak kat tmpt teduh, mujurla aku kecik jer time tu.. :P hehehe..

Sebenarnya tak bagus org macam aku ni.. dan orang2 yang mempunyai hobi mcm aku ni.. org cakap kalu kuat tidur pendek umur. Ye la.. banyak masa dihabiskan untuk tidur, walhal banyak lagi benda lain yang boleh dibuat untuk mengisi masa lapang.. 

Ni aku jumpe pedoman tuk org yang seangkatan dengan aku.. yang asyik kroh kroh jerk..

Waktu2 Yang Tidak Dibenarkan Tidur

@ Awal-awal pagi setelah terbit matahari.
@ Selepas masuk waktu Asar.
@Tidur di bawah cahaya matahari walaupun terkena separuh dari badan

Bahaya Tidur Di Siang Hari

Dilarang tidur di siang hari di dalam keadaan cuaca yang panas kerana :

@ Mendatangkan penyakit2 kulit.
@ Merosakkan warna kulit. (nanti org putih semua jadi hitam :P)
@ Melemahkan jantung
@ Menambahkan tekanan perasaan yang meluap.
@ Melemahkan badan dan mengurangkan tenaga syahwat.
@ Melemahkan kecerdasan akal.


p/s : kepada sesape yg suke tidur tu, pilihlah waktu tidur yang bersesuaian, jgn main tidur je seolah2 hidup tanpa peraturan.. sedangkan Islam dah menggariskan peraturan2 untuk diikuti oleh kita.. undang2 tu bukan diadakan sia2.. semata2 untuk kebaikan kita jugak.. tuk kesejahteraan hidup di dunia dan di akhirat. Allah lebih mengetahui apa yang sesuai dengan kita.. sebab itulah Allah buat peraturan untuk kita ikuti.. :D..

Tidur, tidur jugak... jangan lupe tanggungjawab.. kepada suami/ bakal suami tu.. jangan balik keje tidur jerk.. time cuti pun asyik tidur jerk.. anak2 dibiarkan isteri sorang2 jaga.. tak kesian ke tgk isteri terkulat2 melayan telatah anak yang nakal.. apelah salahnye tolong jaga sekali.. ni asyik pentingkan bantal jerk.. camne nak bahagia.. hehehehe.. k lah.. malas nak membebel.. so jangan tidur banyak2.. :P.. kalau xnak kene simbah air.. :P wakaka.. 


1 comments:

Al-Farosyah said...

Baru sekarang akak dengar ada orang yang tidur dalam hujan.. Dahla tu, dikejutkan taknak bangun-bangun.. :D