Tuesday, October 20, 2009

Aunty Comel Berkebaya Singkat



Pagi-pagi tadi masa dalam perjalanan ke office, di traffic light utama nak hantar Judin ke tabika, aku terpandang seorang aunty naik motorsikal. Comel bangat aunty tu, die bawak anak di depan. Di belakang motor aunty tu ade 2 buah motorsikal lagi yang asyik curi2 pandang kat aunty tu.. memang lawa la..
Abang aku dah tergelak2 dah.. aku rasa macam nak turun dari kereta nak tolong bagitahu aunty tu tuk balik tukar baju.

Bukannye ape, baju yang aunty tu pakai memang lawa gila.. kebaya singkat yang stail zaman2 Saloma dulu.. yang jenis jarang giler tu. kat dalam tu die pakai korsep warne pink terang, dan tali baju kecik die warne hitam, nampak dari luar seolah2 die x pakai ape2. Kalau aunty tu kurus, slim xpela jugak (walaupun memang x baik), ni die pakai nampak lebihan yang tertonjol2 keluar dari korsep belakangnyer.. kain yang jarang2 tu plak nampak kulitnyer yang ala-ala sawo matang gitu.. aku pun konpius tu warne kulit die ke atau die pakai baju hitam lain kat dalam tu. Aku siap boleh tanya abang aku warne kulit aunty tu :P ngeh3x.. hehehe.. tapi aunty ni bagus jugak, die pakai tudung.. sedih betul aku nenguk.. baik takyah pakai tudung kalau macam ni.. tp xpela kan, sekurang2 nye die masih nak pakai tudung walaupun baju yang die pakai tu nampak macam x pakai baju.

Aku bukannye nak kutuk ciptaan Allah, tapi kalau nak berpakaian tu, pilihla pakaian yang bersesuaian dengan kite.. dengan agama anutan kite, janganla main bedal jerk.. seksa orang lain nenguk.. Kasihan kat lelaki-lelaki yang nenguk kiter.. bukan sekadar kat lelaki, kat perempuan2 macam aku ni pun bolehla dikasihankan.. sedih aku nenguk abang aku duk gelak2 kat kaum sejenis aku..

Ape yang aku tahu, ape yang kite buat.. yang boleh menyebabkan kaum lelaki mempunyai perasaan "something" kat kiter, kita takkan bau syurga pun. Syurga ni dapat di bau dari jarak yang jauh, dah kalau bau yang kuat tu pun tak dapat, fikirla betapa jauhnye kite dari syurga..  Dikesempatan ini, aku memohonla kepada kaum sejenisku untuk menjaga diri sendiri, kat dunia ni la aku boleh tegur.. kat akhirat nanti dah x boleh. yer la kan, betulla kata korang, kubur lain-lain.


0 comments: