Thursday, October 22, 2009

Kesian lok.. sorry ek adik2 semua..




Hari ni kat tempat aku keje ade Majlis Perlancaran Minggu Kesedaran Kewangan (M2K) yang dirasmikan oleh MB negeri aku. Memang meriah sangat2 dari semalam lagi, dan mood aku memang tercalar sejak dua tiga hari lepas disebabkan maklumat mereka lewat maklumkan pada company aku. Aku hanya di bagitahu mereka nak guna stage kami untuk majlis tu pada 21-24 Oktober. So aku dah clearkan awal2 jadual aku tuk kosongkan stage tu disebabkan company aku ni selalu buat aktiviti di stage tu. & stages tu merupakan foyer kami.


Tup2 3 hari lepas tetiba, mereka datang kepada aku suh kosongkan stages tu sedangkan jadual kami untuk hari tu penuh. Teruk betul keje diorang. Juruteknik di tempat aku keje dah merah2 muka diorang, kami ingat dah settlela. kami fikir bolehla diorang buat keje kat tepi2 stages tu dulu. Sebab Majlis tu tuk 22 hb. Tup2 21 hb pagi tu time aku dtg, mereka dah gune semua stages dan foyer kami. kami tensionla kenapa pihak pentadbiran diorang x maklumkan pada kami awal2, dan sejurus selepas tu baru memo tuk guna stage tu aku dapat. Keje ape ntah macam ni, ni la keje ngn org kerajaan. nak senang jerk, nak senang bagi pihak die, bagi pihak orang diorang x fikir lak.. So kami terpaksalah ubah tempat kegiatan kami kat belakang bangunan. Kasihan kat pelajar2 kami tuh.. dah la panas gila2.. kasihan.. sabar ek.. Kami memang xnak kamu semua panas.. sebab tu kami "panas" dulu semata-mata xnak kamu semua panas.. maaf ek, pentadbiran ade masalah kali ni.

2 comments:

Pengembara Lara said...

hai iza..emm sori blog tu ada problem,,emm harap iza terus menulis ek

LadyBird said...

xpe.. :).. blog tu ain hargai sangat2. tq ek Mahazan sebab ajar iza berblog.. rajin2lah dtg sini ek.. jenguk2 ain di sini..