Sunday, October 25, 2009

Cinta vs Sambal Belacan



Cinta itu..
boleh diumpamakan bagai makan sambal belacan..
walau pedas..hingga mengalir air mata..
masih mau dimakan jua..

Cinta jangan dibuat macam goreng pisang..
sungguh enak bila..makan panas-panas..
bila ia sejuk jadi kurang enak..
ho ho ho ho.. hilang sedapnya..

p/s : Aku memang suke nyanyikan lagu ni, ikut rentak nyanyian Apek & Yusri..perumpamaan yang nampak lawak, tapi amat bersesuaian dengan erti sebuah "C.I.N.T.A"..
Perumpamaan yang ringkas, padat, dan menyeluruh.. ngeh3x..

Aku memang x suke makan makanan yang pedas2.. nanti lidah aku akan berdarah.. memang parah, tetapi, aku suka sangat makan belacan.. kalau belacan x pedas, bagi aku x nikmat, baik xyah makan.. bile belacan tu pedas.. rasa nikmat.. boleh bertambah nasik.. rela makan lagi walaupun perut dah x mampu nak tampung.. hehehe.. semakin pedas, semakin bernilai belacan tersebut. x kisahlah lepas aku makan tu, lidah aku akan sakit.. dan x mungkin akan pernah serik tuk makan lagi :D..

Orang cakap, dalam sebuah perhubungan cinta, gaduh tu adalah lumrah. Gaduh, baik, gaduh lagi dan baik lagi.... time gaduh memang teruk sangat2.. rasa nak bercerai time tu jugak.. rs sakit sangat, hancur luluh, rasa tangkai jantung tu seolah2 nak terputus.. tapi, bila dah berbaik balik.. perhubungan tu akan lebih bernilai, sebab.. masing2 dapat belajar daripada kesilapan.. dan akan lebih memahami di antara satu sama lain.

Bernilai jugak ek gaduh ni.. hihihi.. sebab tu la kot, aku tengok ayah/mak aku gaduh jerk.. pengikat kasih sayang.. best jugak kan gaduh, lepas gaduh mesti ade adegan pujuk memujuk.. :).. kalau x gaduh macamana nak pujuk.. huhuhu.. x bestnyer.. xde warne warni kehidupan.. mmm...

so kesimpulannye, meh kiter gaduh :p gaduh tu ibarat lada.. cinta itu ibarat belacan.. tanpa lada, belacan xkan bermakna.. tanpa gaduh, cinta xkan berseri..




4 comments:

Al-Farosyah said...

Hahahahahaha...... klaka klaka klaka

akak memang suka lagu ni dulu tak silap tahun 2005 kan? kan?

akak tau lagu ni pun dari anak murid akak asyik nyanyi dalam kelas. bila akak tanya tu lagu pe, dia cakap dari filem lady boss kan? kan?

hehehehehe......

Putri said...

a'ah.. hehehehe..
best kan lagu ni?
kih3x.. lawak..
ain x tahu la bile lagu ni kak, yg pasti mule2 ain tgk citer ning, terus ain ingt lagu ni :P

huhuhu..

Al-Farosyah said...

ye, cinta itu macam sambal belacan, makin pedas, makin orang nak makan. makin sakit, lagi orang mencuba. sebab satu je yang dicari, kebahagiaan. sanggup rasa sakit, jerih n payah sebab nakkan kebahagiaan. papepun, meh kita doa sesama moga Allah temukan kita kebahagiaan hakiki, cinta yang tak buta, dan cinta yang tak sia-sia. Moga Allah temukan kita dengan insan yang soleh, dan kekalkan kebahagiaan kita bersamanya dunia dan akhirat, Ameen. (ish, jiwang lak rasa sekarang ni....)

Putri said...

akak..putri nxnak org lain yag soleh.. putri nak die jerk.. doakanlah putri :( sedih ni.. huhuhu