Monday, October 26, 2009

Pengalaman di Matrik



Ni lagu dikir barat Kelantan.. Kali pertama aku dengar lagu ni waktu mule2 masuk matrik, malam terakhir minggu suaikenal... Waktu tu setiap kumpulan kene buat persembahan. Kumpulan aku buat pentomin.. aku jadik ibu yang sakit.. hehehe.. best jugak... ibunye lagi comel dan kecik dari anak, Anak aku nama Muhaimin, itulah kali pertama dan terakhir aku cakap ngn die, tu pun disebabkan satu group.. lepas pada 2, aku langsung x pandang die, sebab aku pemalu.. kih3x.. sekarang die dah jadi doktor, dan kawin dengan anak pensyarah fizik aku.. pensyarah yang pernah marah aku sebab aku x pernah buat tutorial fizik sampai siap.. hehehe.. dan pensyarah aku tu pulak duduk sejiran dengan kampung aku :P..

Hehehe.. berbalik kepada kisah dikir barat ni.. Waktu tu, aku x faham pun ape yang mereka nyanyi, yang pasti, nyanyian mereka best.. x kisahla aku faham ke tak.. lagipun malam tu penat giler, jadi aku dengar x dengar jer nyanyian die.. Muzik die lagi kuat dari suara die.. penyanyi die org kelantan.. x pernah tahu nama sampai sekarang.. dan x pernah pun nak borak ngan die.. muka die pun aku dah x ingat.. ngeh3x.. aku ni jenis budak yang tak pernah nak layan orang.. buat hal sendirik jerk..

Bestnye pengalaman kat matrik, walaupun aku ni agak bodoh2, selalu jer balik kampung. sebab homesick, selalu jer demam sebab cuaca kat sana memang panas, sampai padang kami rumputnye x pernah warne hijau.. kuning jer memanjang..  Aku lak, sepanjang duk sana asyik demam, batuk, demam, batuk dan asyik duk ulang alik ke hospital.. huhuhu.. warden aku la yang selalu jadi mangsa aku :P.. tq warden.. hihihihi.. jasa korang x pernah aku lupakan.. rindunyer .. huhuhuhu.. tq ek sebab tolong jaga aku :(

Pengalaman yang tak pernah aku lupekan sampai sekarang time aku jatuh katil, minggu pertama tu katil aku runtuh.. huhuhu.. aku ni nampak jer kecik, tp kalu aku jumpe katil memang terukla katil tu aku kerjakan.. hehehehe.. kebetulan katil aku tu katil kayu, dan dah nak runtuh ( aku rasa dah nak runtuh ), hehehe.. nth macam mana malam time aku tido tu.. katil aku runtuh.. aku duk katil bawah.. hehehe.. habis kepala aku terantuk kat paku.. huhuhu.. mcmn nth ade paku kat situ... pagi2 tu terus aku bagitahu kat fasilitator kat situ, nama die Mohazam, Abang Mohazam, orang Terengganu.. die la yang rapat ngan aku time tu.. malam tu aku balik, katil aku dah elok :P.. tq ek.. die la yang tolong pakukan katil aku.. Kemudian katil aku runtuh untuk kali kedua waktu akhir sem.. time tu aku gatal duk tingkat atas.. sebab katil aku yg kat bawah tu dah penuh ngan buku.. malam tu time aku nak turun katil tu, time nak pijak tangga sekali lagi katil aku runtuh... aku tak tahu pun macamana katil aku runtuh, sedar2 aku dah duk bawah dan papan katil tu duk atas aku.. dengan katil2 tingkat bawah tu tercabut paku.. (katil aku katil 2 tingkat, aku duk 2 orang sebilik dengan seorang roomate. so seorang ade 2 katil).. habis lebam2 tubuh aku.. pagi2 esok time aku masuk dewan exam, warden aku marah aku sebab x repot malam tu dan die baru jer tahu aku jatuh katil tuk kali ke dua.. lebam2 kat badan aku habis die check.. huhuhu. habis hilang mood aku nak jawab exam.. sebab aku malu kawan2 aku tahu aku jatuh katil.. org lain aku x kisah nak gelakkan aku sampai tergolek, tapi ade lak org repot ke abg mohazam, abg tu gelak sakan kat aku.. die kata aku ganas.. jahat.. huhuhuhuhu.. tapi bile ingat balik, aku tersengih sorang2.. Lepas aku balik exam, katil aku dah siap dibaiki.. :P tq ek.. hihihi..

Dulu2 aku suke study kat padang, berhadapan dengan HEP.. padang tu memang mendamaikan.. tempat aku duk menung sorang2.. Kadang2 dengan Juwita.. kawan baik aku.. Kat padang tu ade pokok besar.. bile aku tension2 aku gi panjat pokok tu.. huhuhu.. ritu kebetulan lecturer aku nampak.. die terus datang dan marahkan aku.. tension2.. x bebas langsung.. bagila aku peluang nak nakal.. hehehe.. nakal dan lepas tu menyusahkan orang lain.. ngeh3x.. ape2 je lah, asalkan aku puas hati..  aku rindula nak panjat pokok.. rindu kehidupan aku dulu2.. kat rumah aku dahla x bebas, so bagila aku peluang nak buat ape yg aku suke kat sini .. ( bisikan hati aku time tu ) :P

Tempat aku nangis lak kat belakang library.. kalu aku tension, mesti aku sembunyikan diri kat belakang library duduk kat celah2 batu.. dan tempat tu jugak tempat aku dan kawan2 wat latihan teater..

Kat matrik aku, selalu jer ade aktiviti2.. sukaneka, persembahan.. dan aku adalah sebahagian daripada diorang.. biasanya kalau buat persembahan.. kumpulan aku mesti mendapat tempat pertama.. Kuliah 1, Amali 1.. Kumpulan yang glamour dengan kenakalan dan semangat kekitaan.. semua lecturer akan kenal dengan kuliah 1.. mungkin disebabkan dengan semangat yang ditunjukkan oleh mereka.. prinsip kami, cubit peha kiri, peha kanan akan terasa sakitnya.. :)

p/s : kepada kawan2 aku.. kalau korang dapat cam dengan kisah yang aku tulis ni.. hubungi lah aku balik.. aku rindukan korang semua.. rindu sangat2.. Atun, Juwita, Azmahani, Dhila, Syeda, Faizal, Azmi Najmin, Adam.. korang kemana ek.. aku amat rindukan korang.. tanpa korang, aku xkan mampu sampai tahap ini.. jasa2 korang aku x pernah lupakan.. hanya Allah yang mampu membalasnya.. Yang aku masih berhubung sekarang hanya dengan atun, abang bad, abang mohazam.. Johan Johari, Azmahani..

2 comments:

Anonymous said...

bestnye pengalaman Putri, leh wat novel ni.... kalau wat novel, akak orang pertama yang beli n baca novel Puutri. hehehehe.... bagus ade pengalaman macam ni, boleh mematangkan kita n boleh jadi kenangan manis (^_^)

LadyBird said...

hehehehe.. pengalaman putri nampak lucu .. huhuhu.. dan bodoh2.. kan? :P pensyarah kat universiti panggil putri "Heroin Bodoh" sebab suke cari pasal dan buat org bimbang.. :P