Sunday, October 11, 2009

Pengalaman di Salon Kecantikan

Baru-baru ni kakak aku ajak aku gi pusat urutan badan di sebuah salon kecantikan di tempat kami. Ni antara gambar-gambar yang sempat aku snap sementara aku tunggu kakak aku mengurut.

Ni katil tempat mengurut, juga disediakan tilam, pelanggan boleh memilih samada nak baring di atas katil ataupun di atas tilam yang dihamparkan atas lantai. Bergantung kepada keselesaan pelanggan.

Sebelum urutan bermula, kami diberi minum kopi herba.. nikmat kopi ni.. namanya kopi mocca.. tapi yang tak nikmatnya dua malam aku tak dapat tidur.. tak rasa ngantuk pun..

Ni cawan2 kecil yang disusun di tepi katil.. pada mulanya aku ingat sekadar untuk hiasan.. rupanya tempat bancuh kopi herba. Cute kan?

Ni balang yang mengandungi aroma terapi.. Baunye amat menyegarkan.

Ni keadaan bilik tu yang diambil dari atas katil tempat aku duduk.


Batu-batu sungai yang disusun disitu dipercayai akan mengeluarkan gelombang yang merangsang minda supaya lebih segar dan tenang.
Memang tenangla kami berada di sini sepanjang 2 jam.. x rasa penat menunggu. Amat berbaloi dengan bayaran yang dikenakan. Kami juga diberi tip2 kecantikan secara percuma. Bolehla aku amalkan nanti. :P

0 comments: