Monday, August 23, 2010

Puasa Dulu

Time tunggu abg aku bersiap nak gi office pg td..
tetiba jer teringat puasa zaman aku kecik2 dulu..
mungkin sebab aku lapar kot..
sebab makan buah limau je time sahur pg td..
perut takleh terima makanan..
..huhuhu..

Kalau dulu2, time aku masih bergelar budak sekolah..
Time org puasa aku puasa..
Tapi puasa aku pelik sikit..
Pagi2 mak aku sediakan nasi goreng tuk breakfast sebelum g sekolah..
Kat sekolah kalau kwn2 tanya aku puasa ke tak..
Aku jawab aku puasa..
Balik umah lepas sekolah aku makan tengahari..
Ayah aku kata budak2 puasa sekerat hari jerk..
(Sarapan=sahur, makan tengahari=berbuka)
Aku tak ingt sampai darjah berapa aku puasa mcm tu.. 
maybe sampai darjah 4 kot..

Selepas tu aku cube puasa penuh..
Hehehehe.. penuhla sangat..
Time aku puasa, aku suka mandi..
Sambil2 aku mandi aku ambil kesempatan minum air..
hehehehe..
Sambil2 aku berwhudu' nak solat,
time tu jugak aku telan air :P
xde sape pun yg tahu..
tapi time tu aku x rs bersalah pun..
poyo memanjang..

Entah camne time aku darjah enam kot..
tetibe aku tgk kakak aku makan sembunyi2 time puasa..
mana aci.. aku nk makan jugak..
aku tanye, kak..kenapa makan?
Akak cakap xpe kalu kite makan biskut, tp jangan bgtahu org..
Nah ko, aku bedal semua biskut tu time org tak nampak..
hahahaha..
kalau biskut habis org akn cakap adik yg makan..
bukan aku, sebab aku puasa :P
xpe, aku kecik lagi time tu..
xyah ganti :P

kalau teringat semula..
macam best jerk..
skrg bila aku tgk anak2 saudara aku mandi,
lps tu aku tanye,
telan air tak td?
kalu telan batal puasa..
..:P..P..
p/s : macam tau2 jerk..

Nota kepala lutut: Blog ni urlnya ada mslh, so aku create blog baru. Ni blog baru aku LadyBird's Life yg masih belum sempurna.

0 comments: