Thursday, February 4, 2010

Bibir Mengukir Senyuman, Hati Merintih Pasrah

Tq kawan-kawan office aku..
Aku hargai sangat2 kehadiran korang..
Korang selalu mengambil berat sal aku..
Korang janganlah risau sal aku..
Aku dah besar, boleh jaga diri sendiri..

Aku mintak maaf sebab buat korang risau..
Aku ok, sentiasa ok insyaAllah..
Maaf sebab aku x mampu berkongsi dengan kalian masalah aku..
Maafkan aku sebab aku tak dapat jadi macam dulu..
Jiwa aku x berapa nak tenang sekarang..
Korang mesti pelik kan, dulu aku ambik cuti panjang tanpa sebab..
Maaf aku terpaksa menipu korang..
Aku xnak korang risau..
Aku ambik cuti sebab aku perlukan ruang tuk diriku sendiri..
Maaf sangat2..

Dulu2 korang selalu tanye aku..
Kenapa aku nangis..
Macam2 aku bagi alasan..
Kucing aku matilah, ade org mati lah.. kambing aku sesak nafas lah..
Kemudian aku gelak..
Nangis2 kemudian gelak..
Mesti korang ingt aku gila kan..
Sebab tu aku melarikan diri..
Sebab aku tak larat nak menjawab persoalan korang..

Sekarang, bila aku dah balik..
Mula2 aku pesan kat korang.. 
"jangan tanye kemana aku pergi, dan jangan tanye ape yg berlaku pada aku, atau ape2 jua yg berkaitan dengan aku"..
Aku bukan ape, aku takut aku menangis lagi..

Aku dah penat tersenyum, mereka pelbagai alasan..
Aku tak sanggup menipu korang lagi..
Aku mintak maaf..
Aku betul2 mintak maaf..

Korang biarkan aku sorang2 dulu ek..
Kalau korang tgk aku gelak..
Biarkan ajer..
Kalau korang tengok aku menangis..
Korang buatlah tak nampak..
Korang jangan tanye kenapa..
Aku xnak menipu lagi..

Semakin aku mereka pelbagai alasan,
Hatiku semakin sakit..
Bibirku tersenyum..
Hati aku menangis..
Jiwa ku merintih..
Aku tak tahu sampai bila aku perlu begini..
Aku selalu menipu korang..
Sakit sangat..
Aku bukan menipu korang sahaja..
Tetapi aku berusaha keras tuk menipu diri aku sendiri..
Tapi sampai sekarang kau tak berjaya menipu diri sendiri..
Tetapi aku berjaya menipu korang..
Korang jangan desak aku lagi ek..
Kesian kat aku..
Aku dah xnak menipu.


4 comments:

neo said...

Bibir mengukir senyuman tapi hati di sebaliknya melukis kelukaan.,tiada sapa yang tau...

Putri said...

Biar Allah sahaja yang tahu.. Itu lebih baik daripada mencanangkan kesedihan sendiri untuk menagih simpati orang. Nanti hati semakin pedih, jiwa semakin parah. Allah sudah cukup bagiku.

Al-Farosyah said...

Kuatkan hati ye Putri. Semua ini pasti akan berlalu. Allah sentiasa bersama dengan para Sobireen.

Putri said...

Yer kak.. Putri sedang tabah ni :)
Hidup ni ade kitarannya :D..