Thursday, February 11, 2010

Memori Cinta


Ni lagu zaman aku kecik2 dulu.. kakak aku yang pertama suke sangat nyanyi lagu ni.. time tu aku baru berumur 3 or 4 tahun kot.. tetapi disebabkan ingatan aku ni kuat.. sampai sekarang lagu ni aku ingat.. tadi time aku duk dengar lagu dr youtube, terjumpa lak lagu ni.. Tetibe teringat kenangan dulu di zaman kanak2 riang.. Teringat zaman aku ngn adik beradik yang lain.. tp kenangan tu dah lama sangat.. masing2 dah berkahwin.. tinggal aku jer lagi yg belum.. :P.. takpe, adik selalu terkemudian.. :D..


Ni plak lagu kakak aku yang ke-2.. Lagu ni die sellau nyanyi time die remaja.. Aku pun ingat2 lupa jugak..
X pernah ingat lagu ni.. tetapi bila dengar balik, baru ku teringat aku agak familiar ngn lagu ni disebbakan kakak aku tu selalu menyanyi.. maybe waktu tu die baru putus cinta.. ngeh3x..
Tapi sekarang alhamdulillah.. dah selamat kahwin..
dan sekarang dah jadi cikgu.. Aku gak yg belum dapat keje tetap..
Hehehehe.. KPLI baru2 ni aku tak mintak..
Tetibe lak timbul perasaan benci tuk jadi cikgu..
Takpelah.. xyahla jadi cikgu, nanti aku ajar ilmu x betul lak kat budak2 tu..
Orang2 yang baik jer yg leh jadi cikgu..
Yang jahat2 dan poyo2 cam aku ni..
better tak payah..
habis anak2 didik aku jadi jahat mcm aku..
ye la kan.. pepatah menyatakan "guru kencing berdiri, murid kencing berlari".



Ni plak lagu aku.. ngeh3x.. setulus hati lagu ni mencoretkan kisah duka dan luka hidupku bergelar remaja..
remaja ke? hahaha remajalah sangat.. remaja tua..
poyo jerk.. tapi lagu ni memang meninggalkan banyak nostalgia dalam hidupku..
:D :D :D..

0 comments: