Saturday, February 27, 2010

Jangan Kau Tangisi

Buku citer yang aku beli 2 minggu lepas belum kuhabiskan..
Kenapa malas ek nak baca buku..
Tension jer tengok buku..
Rasa macam buku tu menipu..
Khayalan yang melalaikan..
Yang boleh membuatkan hatiku membuak2 bencikan seseorang..

Ah..lantaklah ko..
Tapi aku telah berjaya habiskan sebuah buku semalam.. :P
Tu pun setelah bersusah payah membaca..

Kisah pengembaraan mencari cinta..
Kisah Haifa Hezzy yang terpaksa melepaskan orang yang die sayang kerana kasihankan org lain..

Cinta pertama Hezzy terpaksa dilepaskan kerana kasihankan adik angkat kepada kekasihnya yang teramat mencintai kekasihnya.

Cinta kedua Hezzy perlu dikorbankan kerana bakal suami Hezzy mencintai kakak kandung Hezzy..

Cinta ketiga Hezzy pula diberi kepada adik kandung Hezzy..

Dan cinta yang terakhir Hezzy terpaksa dilepaskan kepada sahabat baiknya..
Dan itu merupakan cinta sejati dan cinta terakhir Hezzy terhadap lelaki sebelum die menghembuskan nafas terakhirnya kerana menghidap penyakit barah hati.

Beginikah kehidupan realiti ek? 
Aku kdg2 mcm bodoh lak baca novel nih..
Kenapa semua heroinnye cantik2?
Kenapa hero2 nye kebanyakannya darah kacukan?
Dan kenapa setiap percintaan tu terlalu sukar untuk diakhiri dengan ikatan perkahwinan?
Banyak sangat dugaannya.. banyak sangat mengorbanannya..
Banyak sangat air mata yang mengalir tuk merealisasikan sebuah percintaan..
Poyo jerk ..
hehehehehe.. ape2pun aku suke novel nih..
Kerana telah berjaya membuatkan aku menangis..
Huhuhuhu..
Sedih yop.. sedih..
kih3x.. entah hape2..
Tetapi kalau korang suke membaca novel cinta..
Aku suyggestkan korang belilah buku ni..
Best.. kerana telah berjaya melembutkan hati aku yang keras nih..
peace..

3 comments:

jOm bLajaR seNi =) said...

x suke
x suke
x suke
(cam iklan cat la plk)
novel slalu jer
pompuan msti cantik,lemah lembut, baik...
lelaki mesti hensem, kayer, bijak, baik..
lengkap..
stereotype r citer=(
bihtu yg kurang menarik, kurang hensem tu camane?
bc komik lg bez=P
(emo tlebih,hehe=P)

jOm bLajaR seNi =) said...

warna-warna kehidupan =P

Putri said...

Jom belajar seni :

tu la pasal.. heroin die mesti yang cantik2..perfect.. cerdik.. anak org kaya, kalau tak kaya pun hidup berjaya.. tu yg aku duk tension tuh.. sebab aku x perfect.. wakaka..