Monday, January 4, 2010

Doa Harian

Amalan ni aku dapat dari sorang pakcik yang aku jumpa kat TTC semalam..
Amalan tuk mendapatkan sesuatu..
Pakcik tu cakap ape2 jerk yang kita nak..
Tapi kene baca setiap kali selesai solat fardhu selama 40 hari berturut-turut..
Kene baca dan berserah diri 100% kepada Allah..

Selepas solat, kene baca surah :

1. Al Fatihah
2. Ayat Kursi
3. Ayat Seribu Dinar

Baca 3x berturut-turut..
Jangan miss untuk 40 hari permulaan tu,
dan dinasihatkan diamalkan sentiasa.. jangan hanya 40 hari tu jerk..
Gambate kudasai..

p/s : Niat tuk mendapatkan perkara yang baik2 jer tau.. janganlah korang niat nak suh sesape mati lak :P.. Dendam punya pasal ;)

4 comments:

Al-Farosyah said...

hm, elokla diamalkan ek. tapi jangan ler pulak dah wat camtu tapi Allah tak makbulkan, dah hati kita jadi marah n kecewa ngan Allah s.w.t. mungkin DIA tak memakbulkan sebab hajat yang dipinta tidak akan mendatangkan manfaat dan bahagia padanya pada masa depan kelak. So, kita mencuba. Allah yang menentukan. Allah knows everythings....

Putri said...

A'ah kak.. pakcik tu pun nasihat kat putri macam tu jugak.. bagus betul pakcik tu kak.. mcm tahu tahu jer putri diselubungi masalah.. die datang tolong rungkaikan masalah iza secara tak langsung kak.. Allah bagi iza jalan melalui pakcik tu.. syukur sangat2 kak..

Al-Farosyah said...

Alhamdulillah. Allah dah titipkan pakcik tu pada Putri untuk beri Putri 'wisdom'. Allah tak pernah meninggalkan hamba-hambanya yang sabar....

Putri said...

Allah akan membantu hamba2NYA. InsyaAllah..