Thursday, January 14, 2010

Empty..

Kenapa aku perlu jaga nama baik dia?
Kenapa aku perlu pertahankan dia kalau die diperlekehkan?
Kenapa aku masih mendoakan dia agar die kembali ke pangkal jalan?
Kenapa aku selalu memikirkan die apabila nak buat sesuatu?
Kenapa aku masih menjaga hati dia?
Kenapa?
Kenapa?

Sedangkan dia tak pernah fikirkan aku..
Jauh sekali nak fikirkan perasaan aku apabila nak melakukan sesuatu..
Kata-katanya selalu menyakiti aku..
Terngiang-ngiang di hati ini setiap kata2nya..
Masih terlalu pedih tuk aku melupakan..
Dia langsung tak jaga perasaan aku..

Aku berusaha tuk jaga nama baik die di mata kawan2 dia..
depan kawan-kawan sepejabat aku..
Tak pernah aku perlekehkan dia di depan orang..
walaupun hati aku pedih..
Aku simpan sorang2 dalam hati..
Aku hadapi sorang2..
semata-mata nak jaga nama dia..
tapi apa yang aku dapat?
nothing..
nothing.. useless..

Aku nak mengadu pada sapa?
Aku nak luahkan pada sapa?
Hanya mengadu pada Allah..
Luahkan pada Allah..

Setiap kali orang tanye..
Aku hanya mampu katakan InsyaAllah, doakan kami..
Aku senyum, tapi hati aku merintih..
Sape tahu?
Xde orang pun tahu..
Sape yg tahu perasaan aku?
Hanya Allah yang tahu..

Dia tahu hati aku sakit..
Aku tahu dia dah cuba cakap baik-baik..
Tapi apa yang die pernah buat mengekori aku..
Tersemat kukuh di sanubari aku..
Menjadi titik hitam yang belum pasti bila akan hilang..
Adakah kekal tuk selama2nya..
Sehinggakan ia menghantui perjalanan hidup aku?

Ya Allah..
Bantulah hambamu ini..
Jadikan dugaan ini tuk aku mendekatkan diriku padaMu..
Suluhilah perjalanan hidupku..
Jagailah aku..
Jangan sesekali Kau tinggalkan aku..
Hanya Engkaulah kekasih hatiku..
Kau ambillah hatiku ini..
Kau simpanlah ia..
Aku tak kuat tuk menjaga hatiku sendiri..
Ambillah kembali..
Bagilah kepada sesiapa yang Kau kehendaki..
Aku x berhak ke atasnya lagi..

6 comments:

Al-Farosyah said...

Ntah macamane akak nak komen.. Sebab akak takut kata-kata akak lagi membuatkan Putri bingung.
Akak cuma boleh tolong mendoakan Putri dan masa depan Putri. Moga semua kemelut yang Putri hadapi sekarang ni akan berakhir dan akhirnya Putri akan bahagia dunia dan akhirat, Amin. Sabar dan tabahlah selalu dalam mengharungi hari2 mendatang, semua tu Allah akan menghitungnya, InsyaAllah. Semua detik2 luka dan duka Putri ada pahala dan hikmahnya yang terkandung dalam rahsia Allah s.w.t untuk hamba-hambaNya..

Putri said...

AlFarosahah :

Hehehe..
putri just tulis tuk lepaskan jer sikit demi sikit..
nak kurangkan tekanan di jiwa..
semakin putri pendam semakin sakit lak terasa..
nak cerite kat org, nak jaga jugak nama baik orang yg putri sayang..
apa yg putri harapkan agar die berubah, jadi lebih baik daripada sebelum ni..

Al-Farosyah said...

Ok, tapi jangan biarkan kemelut itu menguasai diri ok? :)

Putri said...

InsyaAllah Kak.. :D..
Akak pun tau..

neo said...

Putri kesabaran tu separuh pada iman,Semuanya dugaan buat putri..Suka duka putri apa yang putri tempohi selama ini mesti ada rahmat daripada allah..Putri kuatkan semangat ye

Putri said...

fightooooooooo ohhhh !!!!!!

hik hik hik..