Tuesday, January 26, 2010

Mata



Ada apa pada mata ni?
Apa yang anda faham apabila melihat sebutir mata ni?
Kegembiraan?
Kesedihan?
Or hanya mata semata2?
Or anda nampak bulu mata palsu?
Or contact lens?
:P :P :P :P




Pandangan Mata Selalu Menipu
Pandangan Akal Selalu Tersalah
Pandangan Nafsu Selalu Melulu
Pandangan Hati itu Yang Hakiki
Kalau Hati itu Bersih


Hati Kalau Terlalu Bersih
Pandangannya Kan Menembusi Hijab
Hati Jika Sudah Bersih
firasatnya Tepat Kehendak Allah
Tapi Hati Bila Dikotori
Bisikannya Bukan Lagi Kebenaran


Hati Tempat Jatuhnya Pandangan Allah
Jasad Lahir Tumpuan Manusia
Utamakanlah Pandangan Allah
Daripada Pandangan Manusia


10 comments:

Al-Farosyah said...

Ada apa dengan mata ini? hm, hanya tuan punya mata sahaja yang mengetahui.. :)

yang akak nampak adalah satu renungan tajam yang merenung akak.. heeiii, serammmmm! :p

Putri said...

hehehehe..

eh.. mata tu merenung akka ke ?
putri tengok die duk tenung kat atas.. :P maybe akk duk kat atas tu kot.. :D

Al-Farosyah said...

yela, akak tgh duk kat atas la tu time si mata tu merenung tajam ke arahku.. hehehehe....

Putri said...

hahahahaha..
akak duk kat atas kolong ek :P..
hikhikhik..

neo said...

Renungan mata yang tajam...putri tenung mcm nak makan org hehehe

Putri said...

:D tajam ke? mata yang membara api dendam tu..

Al-Farosyah said...

tak, masa tu tgh duk atas bumbung, dok borak2 ngan bintang.. :p

Putri said...

bestnye akak Faroshah.. leh berborak ngn bintang.. putri yang duk kawan dan jumpe bintang hari2 ni pun x pernah berkesempatan nak borak.. bintang wat dhek jerk.. bertuah tul akak..

Al-Farosyah said...

Ape susah Putri, cakap je ngan bintang2 tu. Pastu anggap yang bintang2 tu balas percakapan kita. hehehehe.... jadi orang tak siuman jap.. hua hua hua....!

Putri said...

hehehe..nantilah putri berborak ngn bintang.. :D.. manalah tahu kot2 bintang menyahut.. :P..